Loopgroepen gaan 6 juni weer voor de Ballententloop

6 juni mogen we eindelijk weer onze eigen ballentent loop doen, de beginners zijn er dan ook klaar voor om net als de 10 km lopers langs de oevers van de maas hun 5 km loop te volbrengen.

We vertrekken weer vroeg met meerdere auto’s richting Rotterdam en starten dan weer bij de Ballentent op de parkkade om onze loop te volbrengen.

De ballentent is de finish en daar gaan we zoals gebruikelijk ook lekker wat drinken en lunchen om daarna na weer een geslaagde dag gezamelijk naar huis te gaan.

Laten we hopen op lekker loopweer!

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.msvspijkenisse.nl/loopgroep/?p=739

Beginners Loopgroep start op 7 April 2021

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.msvspijkenisse.nl/loopgroep/?p=733

Loopgroepen 17 maart weer van start

Beste lopers

Zoals al is aangegeven en nog bevestigd moest worden is het nu zo ver

Wij gaan weer starten.

De beginnersgroepen start op 7 april 2012

Woensdagavond 17 maart gaan we weer lekker van start.

We starten zoals we zijn geëindigd ,dus in groepen van 4 met tussenruimte.

Trainingstijden zijn onveranderd

Woensdagavond start 19:30 uur

Zondagochtend   start 09:00 uur

Zoals jullie weten is de sporthal bezet door het vaccineren .

Dit betekend voor het startpunt:

Woensdagavond 19:30 :

Start zoals gewend voor de sporthal, parkeren op de parkeerplaats is mogelijk.

Kom op tijd want we vertrekken echt om 19:30 uur ,omdat we een ieder de gelegenheid willen geven voor de avondklok thuis te zijn.

Spullen kunnen afgeleverd worden in de kantine.

Let op! De kantine en sporthal zelf zijn niet open.

Zondagochtend 09:00 uur :

Parkeren op de parkeerplaats Den Oert niet mogelijk ivm vaccineren.

(We hebben de vraag uitgesteld om toch op de parkeerplaats te mogen parkeren)

Start en parkeren op de parkeerplaats van de kerk (Levende steen)

Spullen worden verzameld en in een auto veilig gesteld.

Zoals bekend, ben je verkouden ect kom dan even niet.

En hou je aan de aanbevelingen van het RIVM .

Wij hopen jullie aanstaande woensdag weer gezellig te zien om dan weer rustig de meters te gaan maken.

Trainers Loopgroep MSV Spijkenisse

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.msvspijkenisse.nl/loopgroep/?p=728

Hoe verandert hardlopen je leven?

Hoe je dagelijkse gewoontes door hardlopen veranderen.

Het is misschien moeilijk te herinneren, maar er was een tijd dat je nog geen hardloper was. Gek, maar waar.

Je weet dat je leven compleet veranderde toen het hardloopvirus je te pakken kreeg. Er ging een wereld voor je open, maar al heb je het misschien niet door. Ook de kleine dingen veranderen nadat je begint met hardlopen.

1. Ochtenden

Voor: Je wordt wakker om 7:00 uur, drukt op snooze en draait je weer om. Uiteindelijk rol je uit bed en loop je meteen naar het koffiezetapparaat. Niemand moet tegen je praten in de ochtend, dat weten ze. Je wilt alleen koffie drinken. Vervolgens stap je snel op je fiets en ga je naar werk. Je hebt geen trek in ontbijt. Pas tegen lunchtijd begint je maag te knorren.

Erna: Je wordt wakker om 7:00 uur, trekt direct je hardloopkleren aan en gaat voor een heerlijke hardloopsessie door het park. Je komt terug, hebt ontzettend erge honger en grijpt naar een banaan met kwark. Of misschien toch een gebakken eitje met avocado? Eigenlijk wil je alles eten, want je hebt zo’n ontzettend veel honger. Kopje koffie erbij en nog even de krant lezen. Wat zijn ochtenden toch fijn!

2. Weekenden

Ervoor: De werkweek is voorbij, dus het is tijd om je helemaal uit te leven. Vrijdagmiddagborrel is niet voor niks uitgevonden! Tijd om de stad in te gaan. Na een gezellige avond kruip je uiteindelijk om 5 uur je bed in en kom je de volgende ochtend pas om 12 uur uit. De middag spendeer je door series te kijken op Netflix. Heerlijk.

Erna: De werkweek is voorbij, eindelijk heb je tijd voor je lange duurloop in het bos. Je staat op tijd op, trekt je hardloopschoenen aan en gaat de natuur in. Heerlijk een moment voor jezelf om je hoofd leeg te maken. Als je terug bent, neem je een warm bad om je spieren te verwennen, natuurlijk lees je het tijdschrift Runners World terwijl je in bad ligt.

3. Tussendoortjes

Ervoor: Je vergeet soms om een tussendoortje mee te nemen naar werk. Als je honger krijgt, kan je vast iets uit de kantine of bij het koffietentje om de hoek halen. Maar je bent ook nog beste vriendjes met de snoepautomaat in de gang, wat wordt het deze keer? KitKat, Twix of toch een Mars?

Erna: Thuis heb je al verschillende snacks paraat als je de deur uit moet. Je weet dat je nu sneller honger krijgt en door je ochtendloopje heb je zin in iets gezonds. Je wil het liefst een granola bar, huisgemaakte bananen muffin of nootjes. Als je later op de dag nog van plan bent om te lopen, neem je sowieso een banaan of krentenbol mee zodat je na werk meteen je hardloopschoenen kan aantrekken.

4. Boodschappen doen

Ervoor: Je koopt elke week andere ingrediënten, vaak producten die in de aanbieding zijn. Je kan eigenlijk uren door de supermarkt lopen, verdwaald. Wat moet je nu weer gaan eten? Vaak sta je in de snoepgang en kijk je naar alle mogelijke opties. Welke zou je kiezen? Chocola of misschien koekjes? Als iets in de aanbieding is, neem je het mee. Zo probeer je ook af en toe iets anders en leer je weer iets nieuws maken. Je komt ook wel eens naar huis met een impuls aankoop, omdat je honger kreeg in de supermarkt, toen je in de snoepgang stond.

Erna: Je komt de winkel binnen en weet precies waar alle ingrediënten te vinden zijn en wat je nodig hebt. Je loopt direct naar de versafdeling waar je spinazie, avocado’s, sinaasappels en bananen pakt. Dit zit standaard in jouw boodschappenmandje. Je weet namelijk welke producten het beste werken voor je trainingen. Je bent in en uit de winkel, omdat je precies weet waar alles staat. Je komt zelden thuis met een impuls aankoop (tenzij je de fout begaat door net na een zware training naar de winkel te gaan).

5. Uitgaves

Ervoor: Het meeste geld gaat uit aan drankjes geven als je in de kroeg staat. Of eigenlijk weet je niet waar je je geld aan uitgeeft. Het is in ieder geval elke maand sneller op dan je lief is.

Erna: Je houdt de laatste sporttrends in de gaten en zet altijd een beetje geld opzij om mee te kunnen doen aan hardloopevenementen. Daarnaast spaar je voor een nieuwe hardloophorloge, loopschoenen. Maar je hebt altijd nog wat geld opzij gezet zodat je leuke dingen kan doen met je (hardloop)maatjes bij MSV Spijkenisse.

6. Sociale activiteiten

Ervoor: Met vrienden ga je meestal naar een terras of ergens iets eten. Of misschien gewoon thuis heerlijk op de bank, want jullie hebben geen zin om echt iets te ondernemen.

Erna: Je probeert je vrienden over te halen om ook een keer mee te komen naar je vereniging. Of je maakt een hardloopafspraak met je vrienden om samen heerlijk een rondje te maken door het park. Bijkletsen kan prima tijdens het hardlopen!

7. Mentaliteit

Ervoor: Je ziet een hardloper langs lopen en begrijpt niet hoe hij deze sport überhaupt leuk vindt of eigenlijk überhaupt doet! Je bent al buiten adem als je naar de bushalte of trein sprint. Hoe doen mensen dit vrijwillig kilometers lang?

Erna: Je ziet een hardloper in het park en meteen beginnen je benen te jeuken. Waar zijn je hardloopschoenen? Oh, en natuurlijk kijk je naar uit om je PR te verbeteren. Wat een geweldig gevoel geeft dat als dat gebeurd!

Welke van deze dagelijkse bezigheden herken jij? Of zijn er andere gewoontes bij jou veranderd?

Rob Cribbelier

Trainer

Loopgroep MSV Spijkenisse

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.msvspijkenisse.nl/loopgroep/?p=722

Informatie: Loopgroepen

photo

 

 

 

Hardlopen voor beginners én voor mensen met overgewicht.

Kent u dat; u wilt hardlopen maar alleen is het zo saai?
En bij de meeste hardloopgroepen lopen voornamelijk afgetrainde en slanke dames en heren. Of u wordt aangekeken met een blik van; “Wat komt u hier doen?.
En doet u mee kunt u het tempo niet bijhouden en dus haakt u af.
Met onze beginnerscursus loopt u niet meer tegen deze ongemakken aan.
De trainingen van onze beginnerscursus zijn aangepast aan de individuele trainingsmogelijkheden van de deelnemers.
We werken aan onze conditie maar verliezen gezelligheid nooit uit het oog.
Niet voor niets is het motto van MSV Spijkenisse,We Are All The Same.

Bent u al een ervaren loper?.
Ook dan bent u van harte welkom,  Sluit aan bij de groep die jou het meeste aantrekt, en geniet natuurlijk ook van de extra’s.
Er is voor iedereen een groep waar hij of zij kan aansluiten afhankelijk van uw conditie.

Als Multi Sport Vereniging Spijkenisse organiseren wij verschillende sportieve activiteiten.

MSV Spijkenisse geeft deze trainingen onder begeleiding van ervaren trainers.

Onder leiding van enthousiaste trainers biedt MSV Spijkenisse u de mogelijkheid om na 10 weken een  5 km, of 10 km  testloop met succes af te leggen

Er zal worden getraind in verschillende niveaus  / groepen:

Groep 1: voor beginnende lopers, doel: 5 km lang kunnen hardlopen.

  • Beginners loopgroepen starten 2 x per jaar , begin januari en begin september.

    En deze duren 10 weken.

Groep 2: voor de iets gevorderde lopers, die de 7 km lekker willen leren lopen.

Groep 3: voor de lopers, die de 10 km lekker willen leren lopen.

De trainingen hebben veel dynamiek, en er zal ook worden uitgeweken

naar een andere locaties  om daar gezamenlijk te trainen. 

(zie uitleg niveau van de groepen onderstaand)

TRAININGSDAGEN

Woensdag:

groep 1 : 19:30 – 20:30 uur 

groep 2 : 19:30 – 20:30 uur 

groep 3 : 19:30 – 20:30 uur

Zondag:

groep 1 : 09:00 – 10:00 uur 

groep 2 : 09:00 – 10:00 uur

groep 3 : 09:00 – 10:00 uur

Kosten :

Voor de 10 weken training wordt een vergoeding gevraagd van:

1 maal per week trainen   25 euro

2 maal per week trainen   50 euro

Een jaarcontributie kost  2 x p/w  €152,- per jaar.

                                                         1 x p/w  € 76  ,- per jaar.

Samengevat:

Loopgroep 3 – ervaren en minder ervaren loper, die 10 km wil leren lopen.

In deze groep wordt prestatiegericht getraind, maar het recreatieve aspect wordt niet uit het oog verloren.
Er wordt gewerkt aan een goede basisconditie.
Wie in deze groep wilt lopen moet een duurloop van 45 min kunnen volhouden.
Bij intervaltrainingen wordt een tempo aangehouden van 4.25 tot 5.00 minuten per km op basis van 1000 meter.
Na 10 weken is het doel om een 10 km zonder rust pauze te kunnen hard lopen.

Loopgroep 2 – voor de iets gevorderde lopers, die de 7 km lekker willen leren lopen.

Samen met andere iets gevorderde lopers, sportief en gezellig bezig zijn spelen bij deze groep een nadrukkelijke rol.
Er wordt getraind aan de hand van een van te voren opgesteld schema.
Tijdens de trainingen maak je kennis met de vele facetten van het hardlopen.
Na 10 weken is het doel om een 7 km zonder rust pauze te kunnen hard lopen.

Loopgroep 1 – beginnende loper 5km.

Samen met andere beginnende lopers, sportief en gezellig bezig zijn spelen bij deze groep een nadrukkelijke rol.
Er wordt getraind aan de hand van een van te voren opgesteld schema.
Tijdens de trainingen maak je kennis met de vele facetten van het hardlopen.
Na 10 weken is het doel om 5 km zonder rust pauze te kunnen hard lopen.

Waar : Buiten,

  • vertrek vanaf Sporthal den Oert J Witteveenlaan 1 3201 LX Spijkenisse.

  • Trainers.

  • Rob van de Wissel

  • Ben Hamid

  • Patrick van de Kerkhof

  • Alwin van Alphen

  • Hoofd Looptrainer: Rob Cribbelier 

    Meld u NU aan!… mail naar: msvspijkenisse@gmail.com

          Of klik hier voor het belangstellingsformulier .
          

         We zien u graag verschijnen.
         Trainers MSV Spijkenisse

 

 aanbiedingimagesCA5H2AUH

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.msvspijkenisse.nl/loopgroep/?p=39

Het was weer top! Loopgroepen naar Rotterdam voor de Ballentent loop.

Afgelopen zondag 8 maart vertrokken we met 18 lopers voor onze jaarlijkse Ballentent loop naar Rotterdam. We vertrokken met een aantal auto’s richting de maastunnel , omdat de tunnel gerenoveerd wordt vaart er voor deze periode een pondje, ook leuk om dat weer eens mee te maken, nadat we ons bij de Ballentent op de Parkkade gemeld hadden en ons omgekleed hadden konden we vertrekken, Gelukkig waren de weergoden ons nog een beetje tegemoet geschoten en hadden we behalve een toch wel straffe wind gelukkig geen last van regen. na de warming up geleid door Patrick konden we met de 2 groepen de 5 en 10 km gezamenlijk het eerste stuk lopen om voor de Erasmusbrug afscheid te nemen van de 5 km groep omdat deze richting ballentent gingen en de 10 km doorging om via Hotel New York over de Erasmusbrug en door het park van de Euromast weer terug bij de Ballentent aan te komen, waar we werden verwacht voor de lunch. Het is niet groot binnen maar o zo gezellig en wat eet je dan in de Ballentent? natuurlijk de bal van de Ballentent, nou sommigen dachten daar anders over en bestelden toch iets anders ook goed natuurlijk, we konden tijdens het eten terugkijken op weer geslaagde MSV Spijkenisse Ballentent loop, en het was een mooie route die Patrick in elkaar had gezet, op naar volgend jaar, we gaan er voor.

Met dank aan de Ballentent voor het gastvrije ontvangst die we elk jaar krijgen!

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.msvspijkenisse.nl/loopgroep/?p=597

Lopers MSV breken records bij Spark

15 december was de dag dat we naar de wedstrijd gingen om waar we voor getraind hebben in de praktijk te brengen… en het werd een superdag

KLIK HIER om verder te lezen en foto’s en fim te zien

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.msvspijkenisse.nl/loopgroep/?p=575

Lopers MSV presteren goed op de marathon

7 april 2019 was de dag dat het moest gebeuren, en het gebeurde dan ook . Prima prestatie’s zijn er afgeleverd door de lopers. We gingen met een gezellige gemotiveerde groep naar de 1/4 en hele marathon in Rotterdam. Na verzameld te hebben op station Heemraaplein in Spijkenisse zijn we naar Rotterdam vertrokken, daar hadden we even wat tijd om de startnummers aan te brengen en om een gezamenlijke warming up te doen. Daarna moesten we toch echt naar de start, het weer begon toch wel wat warmer te worden en zou invloed kunnen hebben op de prestaties van de lopers. Na even gewacht te hebben in het startvak zijn we vertrokken met de 1/4 marathon , terwijl onze marathonlopers ook op dat moment al onderweg gingen. Het was warm, zeer zeker maar de sfeer en de entourage was weer voortreffelijk en nog beter er werd goed gelopen door de lopers van MSV. Ook door de lopers die de 1/4 en de marathon voor het eerst deden werden prima tijden neergezet waarmee je mag thuiskomen. Al met al een compliment naar de lopers die dit toch maar weer hebben neergezet. Anne een speciale dank voor je mooie film van ophalen startnummer tot finish .

En hier nog een video


Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.msvspijkenisse.nl/loopgroep/?p=476

Video voorbereiding marathon en kwart marathon Rotterdam 2019

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.msvspijkenisse.nl/loopgroep/?p=474

Lopers MSV breken records bij Spark loop!

Zondag 16 dec was het nog even billen knijpen of de loop wel door zou gaan i.v.m de hevige sneeuwval van de nacht er voor met de daarbij behorende gladheid, maar gelukkig knapte het weer aardig op al was het wel onderweg verraderlijk glad .
We gingen gelukkig toch wel met een grote ploeg onderweg, helaas hadden we een paar lopers die kampten met blessures en wat zieken die dus helaas niet aan de start konden verschijnen maar er wel waren om ons aan te moedigen, en dat is nou eens teamspirit!
We gingen verdeeld over de 5km , 10 km en enkelen kwamen op de halve marathon uit. als trainers verdeelden we ons dan ook op deze afstanden om de lopers te begeleiden, en wat kwamen er een mooie tijden uitrollen, bijna iedereen liep een persoonlijk record sommigen knabbelden wel minuten van de pr af, geweldig om dit als trainers mee te maken, daar doen we het ook voor.
Na afloop heeft iedereen gewacht tot we klaar waren en zijn we weer gezamenlijk richting Den Oert gegaan , want daar had Monique heerlijk kerstbrood op tafel gezet , en dat met een warme chocolademelk ging er natuurlijk best in.

Op naar Rotterdam de marathon en wellicht nog een loop tussendoor want dit smaakt naar meer.

Wil je dit ook meemaken?

Geef je dan op want op 9 januari 2019 start er weer een nieuwe beginners loopgroep en we hebben nog plaatsen vrij, dus wat let je?..een goed begin van 2019 email naar msvspijkenisse@gmail.com  en meld je aan , of kijk op msvspijkenisse.nl voor meer informatie.

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.msvspijkenisse.nl/loopgroep/?p=402