Start nieuwe beginners loopgroep 12 januari 2022

Gepubliceerd door bestuur op november 17, 2021

Die rode wangen, dat frisse gezicht en dat gezonde lijf.

Ook jij kunt een hardloper zijn! Hardlopen is goed voor je conditie, Je verbrandt massa’s calorieën en je gaat je fitter voelen en de voldoening ervaar je echt niet alleen achteraf! Na tien weken trainen met je loopmaatjes ben je helemaal klaar voor de testloop op de laatste Zondag.

Je kunt dan 5km hardlopen, Believe it!

Ervaren enthousiaste trainers helpen je zover te komen, verantwoord, veilig en stimulerend.

Kom meedoen, kom beleven, kom hardlopen!Ben je al enthousiast of wil je eerst nog meer weten?, mail of bel ons gewoon.Email: msvspijkenisse@gmail.com of kijk gewoon op de website msvspijkenisse.nl.

Daarna heb je geen excuus meer om op de bank te blijven zitten, ga mee naar buiten!Stap lekker in , en voel je goed…We gaan je zien!

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.msvspijkenisse.nl/loopgroep/?p=796

MSV Loopshirt nu ook te koop!

Gepubliceerd door bestuur op november 17, 2021

De lopers van MSV die de marathon en de 1/4 marathon van Rotterdam liepen hadden de primeur en zijn enthousiast over het shirt.

Wil jij ook dat gave loopshirt hebben?         

Hij is nu ook te koop. Dit perfecte loopshirt van Jako hebben we bij laten maken en wordt ons verenigings shirt van de Loopgroepen. 

Laat zien dat je een MSV loper bent en ga voor dit shirt.

Voor €22.50 is hij van jou.

Wil je hem bestellen?

Schrijf een E mail naar msvspijkenisse@gmail.com en het komt helemaal in orde en loop jij binnenkort ook in z’n mooi loopshirt.  

Bestuur MSV Spijkenisse

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.msvspijkenisse.nl/loopgroep/?p=792

1/4 en hele marathon Rotterdam succesvol voor MSV lopers

Zondag 24 oktober was de dag waar we zo hard voor bezig zijn geweest, de marathon en de 1/4 marathon stonden op het programma. De dagen ervoor hadden de lopers al het mooie MSV loopshirt opgehaald om daarna op zondagochtend 08:00 uur te verzamelen op het metrostation Heemraadplein , de marathonlopers zijn op eigen gelegenheid gegaan omdat deze op een andere tijd moesten starten. De 15 lopers voor de 1/4 marathon gingen richting station Stadhuis om daar na uitgestapt te zijn even de locatie te bekijken waar we met z’n allen weer zouden verzamelen als we over de finish waren gekomen, na daar geweest te zijn gingen we richting start bij de kubeswoningen . Daar aangekomen werd nog even een groepsfoto gemaakt en de nodige wc’s opgezocht en zijn we ons gaan voorbereiden op de start middels warmlopen en rekken en strekken, en toen op naar de start! We zijn gestart in wave 3, geweldig weer hoe iedereen door de muziek werd opgezweept, de sfeer kwam er goed in, en dat bleek door te werken in de resultaten die er kwamen, zelf ben ik ook gestart om lopers te begeleiden en over de helft ben ik gestopt om verder de rest langs de kant aan te moedigen, ben blij dat na Covid gehad te hebben het duurvermogen weer iets beter wordt en ik er bij kan en mag zijn, maar wat top dat iedereen zo geweldig heeft gelopen , daar wordt ik blij van als trainer en dat met zoveel lopers voor je bij de start waardoor je in het begin geen snelheid kan opbouwen, dat belooft veel moois als we eind november bij Spark in Spijkenisse aan de wedstrijd mee gaan doen want daar krijg je aan het begin ruimte (door minder deelnemers) om snelheid te maken. En de marathonlopers ? Hamid en Hugo hebben ook weer een puike prestatie afgeleverd , top gelopen en weer fris over de finish wat wil je nog meer? Deze resultaten zijn natuurlijk ook het werk van de geweldige looptrainers die we als MSV hebben .al met al een superdag en Rotterdam, we zijn er volgend jaar weer!

Hieronder filmpje van de start

Geweldig weer de start van de 1/4 marathon

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.msvspijkenisse.nl/loopgroep/?p=781

Ballententloop 2021 weer geslaagd!

Op 6 juni stond de MSV Ballentent weer gepland in Rotterdam en het weer weer een mooie dag. We waren weer met de auto’s vertrokken naar de maastunnel om daar te parkeren en aldaar te voet door de gerestaureerde Maastunnel naar de overkant te gaan om ons te melden bij onze vrienden van de Ballentent.

Na ons gemeld te hebben en de kleding daar achter gelaten te hebben konden we ons voorbereiden op de loop waar we voor kwamen, en dat werd genieten hoor!, we hadden het weer zeer zeker mee, al had het wel een gaatje minder gekund maar daar mogen we niet over klagen. Gezamenlijk zijn we  ons gaan opwarmen en daarna vertrokken voor de 5 en 10km over de mooie bruggen die Rotterdam rijk is.

De 5 en 10 km eindigde zoals gebruikelijk voor de deur van de Ballentent en daar konden we na ons verfrist en omgekleed te hebben lekker aanschuiven op het buitenterras, wat weer super geregeld was door de mensen van de Ballentent.  na heerlijk te hebben genoten van de zon , de drankjes en de heerlijke lunch zijn we na afscheid te hebben genomen weer voldaan op weg naar Spijkenisse gegaan met weer een mooie ervaring rijker.

We kijken alweer uit naar de volgende Ballentent loop!

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.msvspijkenisse.nl/loopgroep/?p=744

Informatie zomerstop

Trainingsdagen Loopgroepen

Loopgroepen:

De laatste training voor de loopgroepen staat gepland op woensdag 21 juli

De eerste training voor de loopgroepen staat gepland op woensdag 8 september

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.msvspijkenisse.nl/loopgroep/?p=741

Hoe verandert hardlopen je leven?

Hoe je dagelijkse gewoontes door hardlopen veranderen.

Het is misschien moeilijk te herinneren, maar er was een tijd dat je nog geen hardloper was. Gek, maar waar.

Je weet dat je leven compleet veranderde toen het hardloopvirus je te pakken kreeg. Er ging een wereld voor je open, maar al heb je het misschien niet door. Ook de kleine dingen veranderen nadat je begint met hardlopen.

1. Ochtenden

Voor: Je wordt wakker om 7:00 uur, drukt op snooze en draait je weer om. Uiteindelijk rol je uit bed en loop je meteen naar het koffiezetapparaat. Niemand moet tegen je praten in de ochtend, dat weten ze. Je wilt alleen koffie drinken. Vervolgens stap je snel op je fiets en ga je naar werk. Je hebt geen trek in ontbijt. Pas tegen lunchtijd begint je maag te knorren.

Erna: Je wordt wakker om 7:00 uur, trekt direct je hardloopkleren aan en gaat voor een heerlijke hardloopsessie door het park. Je komt terug, hebt ontzettend erge honger en grijpt naar een banaan met kwark. Of misschien toch een gebakken eitje met avocado? Eigenlijk wil je alles eten, want je hebt zo’n ontzettend veel honger. Kopje koffie erbij en nog even de krant lezen. Wat zijn ochtenden toch fijn!

2. Weekenden

Ervoor: De werkweek is voorbij, dus het is tijd om je helemaal uit te leven. Vrijdagmiddagborrel is niet voor niks uitgevonden! Tijd om de stad in te gaan. Na een gezellige avond kruip je uiteindelijk om 5 uur je bed in en kom je de volgende ochtend pas om 12 uur uit. De middag spendeer je door series te kijken op Netflix. Heerlijk.

Erna: De werkweek is voorbij, eindelijk heb je tijd voor je lange duurloop in het bos. Je staat op tijd op, trekt je hardloopschoenen aan en gaat de natuur in. Heerlijk een moment voor jezelf om je hoofd leeg te maken. Als je terug bent, neem je een warm bad om je spieren te verwennen, natuurlijk lees je het tijdschrift Runners World terwijl je in bad ligt.

3. Tussendoortjes

Ervoor: Je vergeet soms om een tussendoortje mee te nemen naar werk. Als je honger krijgt, kan je vast iets uit de kantine of bij het koffietentje om de hoek halen. Maar je bent ook nog beste vriendjes met de snoepautomaat in de gang, wat wordt het deze keer? KitKat, Twix of toch een Mars?

Erna: Thuis heb je al verschillende snacks paraat als je de deur uit moet. Je weet dat je nu sneller honger krijgt en door je ochtendloopje heb je zin in iets gezonds. Je wil het liefst een granola bar, huisgemaakte bananen muffin of nootjes. Als je later op de dag nog van plan bent om te lopen, neem je sowieso een banaan of krentenbol mee zodat je na werk meteen je hardloopschoenen kan aantrekken.

4. Boodschappen doen

Ervoor: Je koopt elke week andere ingrediënten, vaak producten die in de aanbieding zijn. Je kan eigenlijk uren door de supermarkt lopen, verdwaald. Wat moet je nu weer gaan eten? Vaak sta je in de snoepgang en kijk je naar alle mogelijke opties. Welke zou je kiezen? Chocola of misschien koekjes? Als iets in de aanbieding is, neem je het mee. Zo probeer je ook af en toe iets anders en leer je weer iets nieuws maken. Je komt ook wel eens naar huis met een impuls aankoop, omdat je honger kreeg in de supermarkt, toen je in de snoepgang stond.

Erna: Je komt de winkel binnen en weet precies waar alle ingrediënten te vinden zijn en wat je nodig hebt. Je loopt direct naar de versafdeling waar je spinazie, avocado’s, sinaasappels en bananen pakt. Dit zit standaard in jouw boodschappenmandje. Je weet namelijk welke producten het beste werken voor je trainingen. Je bent in en uit de winkel, omdat je precies weet waar alles staat. Je komt zelden thuis met een impuls aankoop (tenzij je de fout begaat door net na een zware training naar de winkel te gaan).

5. Uitgaves

Ervoor: Het meeste geld gaat uit aan drankjes geven als je in de kroeg staat. Of eigenlijk weet je niet waar je je geld aan uitgeeft. Het is in ieder geval elke maand sneller op dan je lief is.

Erna: Je houdt de laatste sporttrends in de gaten en zet altijd een beetje geld opzij om mee te kunnen doen aan hardloopevenementen. Daarnaast spaar je voor een nieuwe hardloophorloge, loopschoenen. Maar je hebt altijd nog wat geld opzij gezet zodat je leuke dingen kan doen met je (hardloop)maatjes bij MSV Spijkenisse.

6. Sociale activiteiten

Ervoor: Met vrienden ga je meestal naar een terras of ergens iets eten. Of misschien gewoon thuis heerlijk op de bank, want jullie hebben geen zin om echt iets te ondernemen.

Erna: Je probeert je vrienden over te halen om ook een keer mee te komen naar je vereniging. Of je maakt een hardloopafspraak met je vrienden om samen heerlijk een rondje te maken door het park. Bijkletsen kan prima tijdens het hardlopen!

7. Mentaliteit

Ervoor: Je ziet een hardloper langs lopen en begrijpt niet hoe hij deze sport überhaupt leuk vindt of eigenlijk überhaupt doet! Je bent al buiten adem als je naar de bushalte of trein sprint. Hoe doen mensen dit vrijwillig kilometers lang?

Erna: Je ziet een hardloper in het park en meteen beginnen je benen te jeuken. Waar zijn je hardloopschoenen? Oh, en natuurlijk kijk je naar uit om je PR te verbeteren. Wat een geweldig gevoel geeft dat als dat gebeurd!

Welke van deze dagelijkse bezigheden herken jij? Of zijn er andere gewoontes bij jou veranderd?

Rob Cribbelier

Trainer

Loopgroep MSV Spijkenisse

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.msvspijkenisse.nl/loopgroep/?p=722

Informatie: Loopgroepen

photo

 

 

 

Hardlopen voor beginners én voor mensen met overgewicht.

Kent u dat; u wilt hardlopen maar alleen is het zo saai?
En bij de meeste hardloopgroepen lopen voornamelijk afgetrainde en slanke dames en heren. Of u wordt aangekeken met een blik van; “Wat komt u hier doen?.
En doet u mee kunt u het tempo niet bijhouden en dus haakt u af.
Met onze beginnerscursus loopt u niet meer tegen deze ongemakken aan.
De trainingen van onze beginnerscursus zijn aangepast aan de individuele trainingsmogelijkheden van de deelnemers.
We werken aan onze conditie maar verliezen gezelligheid nooit uit het oog.
Niet voor niets is het motto van MSV Spijkenisse,We Are All The Same.

Bent u al een ervaren loper?.
Ook dan bent u van harte welkom,  Sluit aan bij de groep die jou het meeste aantrekt, en geniet natuurlijk ook van de extra’s.
Er is voor iedereen een groep waar hij of zij kan aansluiten afhankelijk van uw conditie.

Als Multi Sport Vereniging Spijkenisse organiseren wij verschillende sportieve activiteiten.

MSV Spijkenisse geeft deze trainingen onder begeleiding van ervaren trainers.

Onder leiding van enthousiaste trainers biedt MSV Spijkenisse u de mogelijkheid om na 10 weken een  5 km, of 10 km  testloop met succes af te leggen

Er zal worden getraind in verschillende niveaus  / groepen:

Groep 1: voor beginnende lopers, doel: 5 km lang kunnen hardlopen.

  • Beginners loopgroepen starten 2 x per jaar , begin januari en begin september.

    En deze duren 10 weken.

Groep 2: voor de iets gevorderde lopers, die de 7 km lekker willen leren lopen.

Groep 3: voor de lopers, die de 10 km lekker willen leren lopen.

De trainingen hebben veel dynamiek, en er zal ook worden uitgeweken

naar een andere locaties  om daar gezamenlijk te trainen. 

(zie uitleg niveau van de groepen onderstaand)

TRAININGSDAGEN

Woensdag:

groep 1 : 19:30 – 20:30 uur 

groep 2 : 19:30 – 20:30 uur 

groep 3 : 19:30 – 20:30 uur

Zondag:

groep 1 : 09:00 – 10:00 uur 

groep 2 : 09:00 – 10:00 uur

groep 3 : 09:00 – 10:00 uur

Kosten :

Voor de 10 weken training wordt een vergoeding gevraagd van:

1 maal per week trainen   25 euro

2 maal per week trainen   50 euro

Een jaarcontributie kost  2 x p/w  €152,- per jaar.

                                                         1 x p/w  € 76  ,- per jaar.

Samengevat:

Loopgroep 3 – ervaren en minder ervaren loper, die 10 km wil leren lopen.

In deze groep wordt prestatiegericht getraind, maar het recreatieve aspect wordt niet uit het oog verloren.
Er wordt gewerkt aan een goede basisconditie.
Wie in deze groep wilt lopen moet een duurloop van 45 min kunnen volhouden.
Bij intervaltrainingen wordt een tempo aangehouden van 4.25 tot 5.00 minuten per km op basis van 1000 meter.
Na 10 weken is het doel om een 10 km zonder rust pauze te kunnen hard lopen.

Loopgroep 2 – voor de iets gevorderde lopers, die de 7 km lekker willen leren lopen.

Samen met andere iets gevorderde lopers, sportief en gezellig bezig zijn spelen bij deze groep een nadrukkelijke rol.
Er wordt getraind aan de hand van een van te voren opgesteld schema.
Tijdens de trainingen maak je kennis met de vele facetten van het hardlopen.
Na 10 weken is het doel om een 7 km zonder rust pauze te kunnen hard lopen.

Loopgroep 1 – beginnende loper 5km.

Samen met andere beginnende lopers, sportief en gezellig bezig zijn spelen bij deze groep een nadrukkelijke rol.
Er wordt getraind aan de hand van een van te voren opgesteld schema.
Tijdens de trainingen maak je kennis met de vele facetten van het hardlopen.
Na 10 weken is het doel om 5 km zonder rust pauze te kunnen hard lopen.

Waar : Buiten,

  • vertrek vanaf Sporthal den Oert J Witteveenlaan 1 3201 LX Spijkenisse.

  • Trainers.

  • Rob van de Wissel

  • Ben Hamid

  • Patrick van de Kerkhof

  • Alwin van Alphen

  • Hoofd Looptrainer: Rob Cribbelier 

    Meld u NU aan!… mail naar: msvspijkenisse@gmail.com

          Of klik hier voor het belangstellingsformulier .
          

         We zien u graag verschijnen.
         Trainers MSV Spijkenisse

 

 aanbiedingimagesCA5H2AUH

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.msvspijkenisse.nl/loopgroep/?p=39

Lopers MSV breken records bij Spark

15 december was de dag dat we naar de wedstrijd gingen om waar we voor getraind hebben in de praktijk te brengen… en het werd een superdag

KLIK HIER om verder te lezen en foto’s en fim te zien

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.msvspijkenisse.nl/loopgroep/?p=575

Barre winterweer hindert MSV lopers bij Spark niet.

Zondag 18 november de dag dat we naar Spark marathon gingen voor de 5, 10 km en halve marathon .Verzamelen in ons thuishonk en vandaar lopend  richting Spark . Het was echt bar weer, veel regen wind en erg koud, gelukkig hadden veel lopers gaten in een vuilniszak gaten geknipt voor hoofd en armen zodat die lekker droog en warm bleven en vlak voor de start de vuilniszak in de prullenbak kon. Na aangekomen te zijn bij Spark waren er uiteraard strenge maatregelen ,iedereen moest de check laten zien en we kregen een armbandje om zodat ze wisten dat je gecontroleerd was. In de sporthal aldaar lekker opgewarmd en en wat rek en strek oefeningen gedaan en natuurlijk de laatste aanwijzingen doorgenomen en op naar de start. Na een valse start kon de 10 km alsnog weg , de 5 en halve marathon waren al eerder gestart , zoals ook de marathon. Gelukkig werd het tijdens de wedstrijd steeds droger en ging ook nog eens de wind liggen en dat scheelde echt heel veel voor de lopers. Alle lopers van MSV konden weer tevreden zijn over hun prestatie en na de medaille opgehaald te hebben zijn we weer gezamenlijk naar Den Oert gelopen om daar in de kantine lekker gezellig met een lekkere warme drank onze belevingen door te praten, het was weer een gezellige dag en smaakt natuurlijk weer naar meer!

Met sportieve groet Rob

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.msvspijkenisse.nl/loopgroep/?p=803

Het was weer top! Loopgroepen naar Rotterdam voor de Ballentent loop.

Afgelopen zondag 8 maart vertrokken we met 18 lopers voor onze jaarlijkse Ballentent loop naar Rotterdam. We vertrokken met een aantal auto’s richting de maastunnel , omdat de tunnel gerenoveerd wordt vaart er voor deze periode een pondje, ook leuk om dat weer eens mee te maken, nadat we ons bij de Ballentent op de Parkkade gemeld hadden en ons omgekleed hadden konden we vertrekken, Gelukkig waren de weergoden ons nog een beetje tegemoet geschoten en hadden we behalve een toch wel straffe wind gelukkig geen last van regen. na de warming up geleid door Patrick konden we met de 2 groepen de 5 en 10 km gezamenlijk het eerste stuk lopen om voor de Erasmusbrug afscheid te nemen van de 5 km groep omdat deze richting ballentent gingen en de 10 km doorging om via Hotel New York over de Erasmusbrug en door het park van de Euromast weer terug bij de Ballentent aan te komen, waar we werden verwacht voor de lunch. Het is niet groot binnen maar o zo gezellig en wat eet je dan in de Ballentent? natuurlijk de bal van de Ballentent, nou sommigen dachten daar anders over en bestelden toch iets anders ook goed natuurlijk, we konden tijdens het eten terugkijken op weer geslaagde MSV Spijkenisse Ballentent loop, en het was een mooie route die Patrick in elkaar had gezet, op naar volgend jaar, we gaan er voor.

Met dank aan de Ballentent voor het gastvrije ontvangst die we elk jaar krijgen!

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.msvspijkenisse.nl/loopgroep/?p=597